Dit is de reden dat je niet afvalt. 3 dingen die je moet weten over jouw voeding.

Als het op je gewicht aankomt weten weinigen dat 80% ervan niet zozeer bepaald wordt door je activiteit maar je voeding. Je hebt er dus alle baat bij om naast een gezond beweegpatroon ook een zuiver eetpatroon te ontwikkelen. Natuurlijk betekent dit niet dat je voorgoed alle chocola moet afzweren maar bij Easyfit zien we dat mensen vaak bepaalde voedingsstoffen weglaten vanuit het idee dat deze ‘ongezond’ zijn.

Waar deze kennis vandaan komt is vaak moeilijk te achterhalen. Het internet staat natuurlijk vol met zogenaamde ‘feitelijke’ informatie die in de meeste gevallen niet onderbouwd is door een erkend voedingsadviseur.

Graag zetten wij vandaag 3 feiten voor je op een rij die je meer inzicht zullen geven in welke voedingsstoffen je zullen helpen met afvallen en het opbouwen van een gezonde levensstijl. Wij mensen zijn vaak geneigd om een link te leggen tussen : minder willen wegen en dus minder mogen eten. Dit is niet altijd geheel waar. Uiteraard spreekt het voor zich dat je , om af te vallen, minder kcal tot je neemt dan je verbruikt maar het compleet weglaten van specifieke voeding (omdat je ‘ergens’ hebt gelezen dat je er dik van wordt’ ) zal het averechtse effect hebben.


Wij zeggen daarom : In plaats van voeding direct te schrappen :voeg gezonde voeding toe en je zal zien dat alles wat niet bijdraagt aan een gezond eetpatroon systematisch zal verdwijnen.

Je mag natuurlijk af en toe een keer ‘zondigen’. Zolang je deze 3 belangrijke stoffen, naast het voor zichzelf sprekende toevoegen van groenten en fruit, maar ten alle tijde in ere houdt.

 

  1. Goede vetten.
    Te vinden in onder andere avocado’s en noten.Deze zijn erg belangrijk voor de bouw van onze cellen en de opname van vitamines. Download onder deze video onze voedingsgids waarin je een lijst vindt met gezonde vetten.
     
  2. Koolhydraten.
    De meeste mensen denken dat als ze op hun voeding letten dat ze alle koolhydraten direct moeten schrappen. Dit is echter niet zo. Koolhydraten zijn namelijk een belangrijke bron van brandstof die je nodig hebt als je sport. Natuurlijk zijn er verschillende soorten voeding waaruit je koolhydraten kan halen. Hierin kan je inderdaad gezondere keuzes maken. Download onder deze video onze lijst van 13 gezonde koolhydraten!
     
  3. Eiwitten.
    Eiwitten spelen een belangrijke rol in de opbouw van nieuwe cellen. Dit draagt bij aan de spieropbouw. Eiwitten zorgen er overigens ook voor dat je mee lichaamsvet verliest en minder honger hebt. Je botten, haar en nagels worden sterker door de zogenaamde eiwitsynthese. Wij raden je aan om 2-3 gr. Eiwitten te eten per kilogram lichaamsgewicht.


Download beneden onze gids voor goede bronnen van eiwitten.

Nu willen we van jou horen!

Hoeveel eiwitten eet jij per dag? Laat het ons weten in de comments!

Heb jij een vraag die je graag beantwoord wilt zien? Stuur dan een e-mail naar info@easyfit.be

 

Groetjes

 

Tom/Steven

 

Easyfit, fitter door het leven!

 

Deel dit bericht:

Fitness, Fitnesscentrum, Fitnessclub, Milon Cirkel, Sportcentrum, Vermageren, Afslanken

Fitter en slanker in 35 minuten per keer! Op zoek naar een manier om fitter/slanker te worden? Maar wil je daar niet te veel tijd aan besteden maar ondertussen wél plezier hebben? Maak kennis met de Milon Cirkel!

Start nu met Milon!
Fitness, Fitnesscentrum, Fitnessclub, Milon Cirkel, Sportcentrum, Vermageren, Afslanken Fitness, Fitnesscentrum, Fitnessclub, Milon Cirkel, Sportcentrum, Vermageren, Afslanken

Doe nu mee met de 100 Kilo Challenge

Ga de uitdaging aan met de 100 Kilo Challenge. We gaan gezamenlijk 100 K...

Lees meer

Meer motivatie nodig? Bekijk de video voor jouw 3 tips

Meer motivatie nodig? EasyFit Premium helpt. Speciaal voor jou hebben we 3 ti...

Lees meer